RELAȚIA cu clienții, miezul oricărei afaceri de succes
Să menţii o relaţie apropiată cu clienţii nu este o sarcină uşoară, dar dacă este făcută aşa cum trebuie, te poate ajuta să te remarci în domeniul în care activezi. Plus că relația cu clienții trebuie să facă parte din strategia de marketing a oricărei afaceri.
ÎNAINTE DE A AJUNGE LA PROGRAMARE
- Creează un mesaj standard cu răspunsurile la cele mai frecvente întrebări;
- Oferă consiliere profesională și în mesajele private, pentru a înțelege exact ce își dorește clientul;
- Cere poze actuale și află ceea ce își dorește să obțină, astfel încât să îi poți spune în timp util dacă este posibil;
- Răspunde zilnic la mesaje, cât mai prompt posibil;
- Trebuie să ai poze actuale pregătite pentru a le oferi la cerere, astfel încât clientul să știe vizual la ce să se aștepte;
- Folosește pronumele de politețe atunci când te adresezi clientului, indiferent de vârsta acestuia.
CÂND CLIENTUL A AJUNS LA PROGRAMARE
- Opreşte-te din ceea ce faci în acel moment, dacă asta nu presupune servirea unui alt client;
- Nu lăsa clientul să te aştepte;
- Ridică-te în picioare şi stabileşte contactul vizual.
CUM ÎȚI PRIMEȘTI CLIENTUL
- Salută clientul înainte de a o face el și strânge-i mâna convingător;
- Zâmbetul este cel mai important element pe care trebuie sa-l avem tot timpul în interacțiunea cu clienții;
- Atunci când îți primești clientul în cabinet, spală-te înc-odată pe mâini în prezența lui;
- Răspunde-i la orice întrebare;
- Adaptează-ţi limbajul la cel utilizat de client și arată că respecţi şi accepţi persoana, fără să te preocupe probleme de situaţie materială, cultură, nationalitate etc.;
- Acorda atenţie maximă fiecărui client în parte; fă-l să se simtă important;
- Crează o atmosferă de amabilitate la care clientul să-şi dorească să revină;
- Asigură-te că muzica este relaxantă, aerul proaspăt;
- Oferă clientului un pahar de apă/ceai/suc (evită cafeaua dacă urmează să fie aplicată crema anestezică). E bine să ai întotdeauna de servit și bomboane/biscuiți/fructe.
PE PARCURSUL INTERACȚIUNII
- Fie că vorbim despre un client nou sau vechi, fiecare ședință trebuie să înceapă de la o discuție amplă, consilierea: ce își dorește să păstreze și ce își dorește să schimbe? Ascultă mai întâi și apoi vino cu argumente și explicații profesionale;
- Lasă clientul să facă alegerea, nu-l forţa, sugerează-i că a făcut o alegere bună;
- Dacă există păreri diferite între client și specialist, este cel mai bine pentru ambele părți ca procedura în sine să nu mai aibă loc;
- Nu contrazice niciodată clientul; cine câștigă dispute, pierde clienţi!
- Este o mare calitate să poți fi asertiv, adică să îți exprimi cu ușurinţă punctul de vedere și interesele, fără anxietate, fără a le nega pe ale celorlalți!
- După ce ați stabilit toate detaliile în timpul consilierii, este important să le specificați în „consimțământ„, unde vă veți da acordul împreună pentru modificările ce urmează să aibă loc în timpul procedurii; Consimțământul vă va salva în situațiile în care puteți primi posibile reproșuri privind deciziile pe care le-ați luat împreună;
- Înainte de a fi convins că ai terminat, oferă-i o oglindă clientului și asigură-te că este confortabil cu ceea ce vede.
IMPORTANT!
În timpul ședinței, masca și mănușile sunt obligatorii. Pentru confortul clientului, desigilarea obiectelor sterile (forfecuță, pensetă, ace) se face în fața lui, pentru a-l asigura că pui accent și pe siguranță, nu doar pe artă.
DACĂ AI PRIMIT RECLAMAȚII
- Ascultă ce are de spus clientul şi fii atent la observaţiile pe care le face;
- Acordă-i imediat ajutor;
- Interesează-te de amănunte, cere detalii;
- Mulţumeşte-i pentru ajutorul pe care ţi-l dă în îmbunătăţirea activităţii;
- Asigură-l de interesul şi disponibilitatea ta pentru servirea ireproşabilă a clienţilor.
Fă un efort și schimbă-ți viziunea. Privește și din altă perspectivă și testează aceste sfaturi, mai ales cu clienții tăi fideli. Îi vei suprinde de fiecare dată!
ÎȚI VOR FI UTILE ȘI ACESTE INFORMAȚII:
- Reguli de AUR în domeniul beauty. Imaginea ta prezintă ÎNCREDERE în online?
- Sfaturi de nota 10: de la un dermopigmentist începător la unul profesionist!
- Consilierea, ABC-ul relației dintre client și specialist
EDUCAȚIA ÎN DERMOPIGMENTARE ARE NEVOIE DE SUPORTUL TĂU! DISTRIBUIE ARTICOLUL! Astfel, vom avea mai mulți specialiști și clienți informați în piață, iar împreună vom obține cele mai bune rezultate!🙂